Ez a nap is korán kezdődött, én személy szerint 4:30 kor keltem, majd Co-Driver kollégával a 47es villamoson találkoztunk.Átszállás a Combinora, és innentől kezdődnek az események:-)Co-Drivert betalálta egy full beszívott és tök részeg, és nem a napon barnult emberke, megkérdezte mennyi az idő, mondja Co-Driver: 6 óra.Erre a faszi megkérdezi, mennyi 6 óra:-) Utánna a kérdi Oktogonon van-e Meki, mondjuk van- hehe de mit tudtuk, hogy zárva van:-) - de mondtuk h szálljon le,erre elhúzott.Érkezés Nyugati, gyors jegyváltás, aztán go éhes gyomorral Mekibe, ott is találkoztunk egy részeg állattal, angol, szigetes gyerekkel, aki végig ordítozott,nem éppen szép szavakat:-) na kaja megvan, gyerünk a vonathoz.A mi kis vonatunk 15 kocsiból állt. Volt itt minden, IC Gosa,Bp,Ap,Bdbhv,Posta Bhv,Bo,B,+2xxx Szili.Mi stílszerűen a bicajos Bhv ülőrészébe ültünk. Jön egy öreg csóka bicajjal,- Ő még szereplője lesz később a történetnek:-) -már láttuk amikor felszállt, hogy van benne már nafta:-) , de még rendesen tankolt befele. Indulás +3percel, Szemeretelep bejáratáig minden rendben, ott bejáraton (max:15Km/h) döcögés Ferihegy mh-ig, Vecsés bejárat vörös, 5 perc pihenő, Monor bejárat hívó, na itt már többen anyáztak elég rendesen. Ceglédig minden jó, bejárat vörös, majd két sárga, majd hirtelen visszaesik vörösbe, satu fék majd hívó!!anyád......Érkezés Kecskemét Hbf-re kb +25-30' késéssel. Tömeg megindul az állomás előtt álló és a reptérre közlekedő buszra.Mi a harmadik Volvo típusú buszra fértünk fel. Érkezés a kb 9-kor a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis bejáratához, ahol ticket csekkolás és karkötő felragasztása.Még volt egy óránk a megnyitóig, így célba vettük a statikus sort, több nemzet is elhozta a gépeit: Spanyolo.:EF-18,USAF:F-16, Szerbia: Super Galeb G-4, Románia:MiG-21, Lengyelország:SZU-22, Magyarország:JAS-39 EBS Gripen, MiG 29UB, Anglia:Sea Harrier, Németország:Tornado, F-4E Phantom- Ő egyként igazi veterán, már a vietnámi háborúban is repült az USAF oldalán- helikopterek is voltak szép számmal, Mi-8, Mi-17, Mi-24 Hind,és egy gyönyörű darab Hollandiábol, CH-47D Chinnok kétrotoros szállító helikopter. Közeledett a 10 óra, így utat törve magunknak a tömegben, előrementünk a kerítésig, és pont a kifutópálya elején voltunk. Kigurult a 5db Gripen, majd 2 db MiG-29, majd mindegyik felszállt, nagy hangzavar kíséretében:-) Ezután megérkezett Szolnokrol két Mi-24, és egy Mi-8as, amin egy magyar zászló függött, majd megérkeztek a kötelékek szépen sorban, JAK-52es, An-24+L-39Albatros,An-24+ Mig 29, és végül az 5 Gripen, ebböl az ötös fogatból kivált két gép és eltűntek ,de gyorsan visszatértek, és egy gyors áthúzással üdvözölték a közönséget, na meg a dobhártyákat:-).Co-Driver kollégával ugy döntöttünk, hogy kicsit szétnézünk a bázison.Elindultunk hát a hangárok felé, de előbb kis kitérőt tettünk a Haditechnikai bemutatóhoz.Na itt az összes MH-jármű megtalálható volt.A T-72es tanktol kezdve a BTR páncélosig a légvédelmi rakétaállásoktol a mozgó radarállomásig.Volt egy igazi különlegesség is, katonai Ikarus:-) A hangároknál engem lesokkolt, amikor megláttam a Volvo standjánál kiállítva az Alfa buszgyár B7R Localo tipusú buszát........:-) de a Torro Rosso F1es istálló boxához közeledve megnyugodtam:-) Itt voltak RAF 25 éves Tornado gépei, cseh repülőgépgyár termékei, mustrálhattunk egy MiG-29ből kiszerelt RD-33as hajtoművet.Kezdtünk éhes lenni, igy megindultunk a füves placcra, ahol leheveredtünk, ettünk,ittunk, és a közben a bemutatókat figyeltük. Láthattuk a szlovák Mi-24 Hind, magyar JAS-39 EBS egyéni és a szerb Flying Stars (Galeb) kötelék bemutatóját.Visszaballagtunk a standokhoz és beálltunk a Gripen büfé előtt kígyózó sorba, hogy együnk egy MiG-29es gyrost:-)Várakozás közben megérkezett JŽ kollega kb félnapos késéssel, de legalább hozott sört:-) - mert az előző napja kicsit hosszúra nyúlt:-) Kaja után megnéztük az egyik legjobb köteléket, a török "Turkish Stars" bemutatóját(8 x NF-5 géppel repülnek) ami nagyon jól sikült, úgyanúgy, mint két évvel ezelőtt.Utána a belga F-16MLU pörgős egyéni bemutatóját láthattunk, majd a Malév egyik Boeing 737 tette tiszteletét a kecskeméti beton felett, egy igazi Old Timer következett: Red Bull DC-6os parádézott, majd a Svéd Légierő pilótája JAS-39A Gripennel repülve megmutatta, mit is tud ez a típus valójában.Közeledett a nap két legjobb pillanata, így pozíciót váltottunk, és a kerítés közelébe lopakodtunk, már onnan láttuk a legjobb kötelék bemutatóját.Ők a francia „Patrouille de France” csapat (8X Alphajet).Volt gyémánt,nyíl formáció, orsók, szemberepülés, szóval a fiúk a legjobbat hozták ki magukból, úgyanúgy, mint két évvel ezelőtt.A franciák leszállása után jött egy kis meglepetés, egy An-2es"Ancsa" fedélzetéröl pinpong labdákat szórtak le a gyerekek legnagyobb örömére.Elérkeztünk a nap végére és a nap utolsó programja következett.„Lóerők és Szárnyak” – Bell Cobra helikopter, MiG-29 vadászrepülőgép, Extra 330 sportrepülőgép, és egy Forma 1-es autó versenye.Az F1-es autóban Palik László a F1-es kommentátorok királya, MiG-en Bocskor Gábor, az Extrában Bessenyei Péter műrepűlő világbajnok versenyzett. Mind a három futamot az F1-es kocsi nyerte meg:-) A verseny után gyorsan megnéztük a Bell Cobra és az OMSZ helikopterét.Elindultunk a kijárat felé, ahol egy gyors közös fotó a MiG-21 es alatt, majd kiléptünk a bázis területéről, ahol vártak minket a buszok, amik az állomásra vitték a tömeget. Megvizsgáltuk azt is, hogy egy IK280as buszra menyi ember fér fel...:-)hát elég sok. Majd mi is felkászálódtunk, és az állomás felé vettük az irányt, ahol leszállva pont az orrunk előtt ment el a pesti vonat:-)Kimentünk a peronra, hát látjuk az öreg csóka- akivel reggel utaztunk- ott fekszik a peron közepén a lábán csúnya seb, és persze tök részeg.Egy vasutas és egy fiatalember elkísérte és letették a padra, ott józanodott. 19:45 kor befutott a vonatunk, ami nagy meglepetésünkra nem volt plusz kocsikkal megerősítve, így a tömeg a három Bo kocsiba zsúfolódott össze, de mi ügyesek voltunk és találtunk helyet:-). Hazafele is kifogtunk egy pityókás emberkét, (ehhez tehetségünk van, gyerekek... - JŽ) aki elmesélte az egész életét, kellemes volt.....:-). JŽ kollega KöKin leszált, én és Co-Driver Zuglóban szálltunk, és onnan indultunk haza.
Zárásképpen:Egy nagyon jó napot töltöttünk Kecskeméten. Köszönet a szervezőknek a pilótáknak,műszakiaknak, és a Magyar Honvédségnek, mert nélkülük ez a nap nem jöhetett volna létre. Kecskemét két év múlva,ugyanitt, ugyanekkor, újra találkozunk. Mi ittleszünk.
Üdv:Tiszi
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
az öreg csóka piásan akart bringázni???
Megjegyzés küldése